ملفات وتقارير

والدة جندي مصري: ابني بطل.. قتل ناس وحرقهم (شاهد)

ندد ناشطون بكلام والدة الجندي المقتول - يوتيوب
ندد ناشطون بكلام والدة الجندي المقتول - يوتيوب
تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي مقطعا مسجلا لحديث والدة جندي مصري، الذي قُتل في حادث اعتداء منسوب لتنظيم الدولة بمنطقة العريش، وهي تقول إن ابنها قام بقتل وحرق عدد من الأشخاص سابقاً.
 
وفي المقطع الذي سجلته قناة جريدة صدى البلد المحلية، قالت والدة الجندي تامر: "ابني بطل وعمل البدع، قتل ناس وحرقهم، وبقا يلبس ترنج ويروح يولع فيهم، ويلموهم ويشوفهم دول تبع حماس ولا تبع مين".

واستطردت الوالدة "أنا قلتله متقولش عشان البلد مليانة إخوان، واكتم على السر، وابني كان بيخاف يدبح فرخة – دجاجة – ومن وقت ما دخل الجيش استرجل".
 
وفي ردود أفعال غاضبة، رد رواد التواصل حيث قال عاطف السيد " والدة المجند المتوفى تامر تؤكد ما كان ينفيه العبيد عند عرض فيديو تعذيب 2 من سينا على يد قوات من الجيش ويدعون انه مفبرك لان مفيش جنود بتلبس شبشب وترنج. طبعا اى حد دخل الجيش عارف انه حقيقى لكن بس عشان المدنيين يفهموا دلوقتي بس كل اللى كان بيقول مفبرك حيعرف الحقيقة ويصدق ما جاء فى فيديو التعذيب".
 
وعلق أحمد غيث " يعنى اللي قتلهم ولدك مالهمش أمهات كان قلبهم محروق على ولادهم".
 
وقال محمد عربي "عارفة يا أم تامر حرموكِ من ابنك ليه؟ لإن ابنك حرم أم من ابنها وانت جاهلة وبيضحكوا عليكي إن ابنك شهيد، وهو أصلا من جنود فرعون وده عقابه في الدنيا، من قتل يقتل والآخرة جهنم وبئس المصير".
 
في حين دون محمد الرملي "ابنك للأسف قاتل مجرم حرق الناس وبيوتهم فى سيناء، وقد لقى الله ليحاسبه على ما قدم، لا نشمت في أحد و لكن نتأمل عظيم انتقام الله فكما تدين تدان".
 
وأضاف ناصر الشمري "ذوقي يا حجة....ذوقي مثل ما ذاق غيرك !! وغيرك بإذن الله من الأمهات ستتفطر قلوبهن على أبنائهن أبناء الضلال أبناء قوة الاحتلال والانحلال".
 
وقال أحمد السيد "بتقولي ابنك موت و حرق ناس؟؟!!! و فخورة و مبسوطة؟؟ ربنا ينتقم منك ومن ابنك.. ربنا سبحانه و تعالي عادل.. قتله هو فقط جزء من الجزاء في الدنيا وباقي الجزاء في الأخرة أشد و أنكى أمام ملك الملوك".
 
وأردف محمد شكري "عرفتوا ليه أنصار الدولة بيقتلوا الكلاب دول؟ ويرجعوا يقولوا العسكرى الغلبان!".

التعليقات (2)
مصري مسلم
السبت، 15-11-2014 02:59 م
إن كان ما قالته الأم عن ما فعل ولدها صحيح وهي راضية عنه .. أدعو الله أن يجمعهما في جهنم وبئس المصير
مسلم
السبت، 15-11-2014 01:24 م
الحمد لله اطمئتى ابنك فى جهنم ان شاء الله ونال جزائه

خبر عاجل